Parafia św. Jana i Pawła Męczenników
w Katowicach

Porządek nabożeństw

Zapoznaj się z porządkiem nabożeństw

Ofiara na parafię

Intencje mszalne

Najnowsze intencje

Ogłoszenia parafialne

Aktualne ogłoszenia

Liturgia

Aktualności

Wiadomości

ADWENTOWY DZIEŃ SKUPIENIA DLA NAUCZYCIELI
08/12

KOMUNIKAT DOT. DZIAŁALNOŚCI BRACTWA ŚW. PIUSA X
07/09

KOMUNIKAT

DOTYCZĄCY DZIAŁALNOŚCI BRACTWA ŚWIĘTEGO PIUSA X
NA TERENIE ARCHIDIECEZJI KATOWICKIEJ

 

Odnośnie do działalności Bractwa Kapłańskiego Świętego Piusa X (FSSPX) na terenie archidiecezji katowickiej informuję, iż na podstawie aktualnych wytycznych Stolicy Apostolskiej status tegoż Bractwa w Kościele jest kanonicznie nieuregulowany.

Przypominam, że:

  1. 21 stycznia 2009 roku papież Benedykt XVI – w nadziei na osiągniecie przez Bractwo pełnej jedności z Kościołem – uwolnił od zaciągniętej ekskomuniki ówczesnego przełożonego Bractwa oraz trzech innych biskupów wyświęconych bez zgody Stolicy Apostolskiej.
  2. W Roku Miłosierdzia, tj. od 8 grudnia 2015 do 20 listopada 2016 roku, papież Franciszek udzielił kapłanom Bractwa jurysdykcji do ważnego słuchania spowiedzi i rozgrzeszania, a następnie, w liście apostolskim Misericordia et misera z 20 listopada 2016 roku, podjął decyzję o wydłużeniu tej możliwości poza okres jubileuszowy, aż do wydania nowych postanowień w tym względzie (por. tamże, n. 12).
  3. W liście apostolskim Traditionis custodes z 16 lipca 2021 roku papież Franciszek określił zasady sprawowania liturgii rzymskiej sprzed 1970 roku, wskazując m.in., iż „do zadań biskupa diecezjalnego jako moderatora, promotora i stróża całego życia liturgicznego w powierzonym mu Kościele partykularnym należy regulowanie celebracji liturgicznych w swojej diecezji. Dlatego do jego wyłącznej kompetencji należy zezwolenie na używanie w diecezji Mszału Rzymskiego z 1962 r., z zastosowaniem się do wytycznych Stolicy Apostolskiej” (art. 2).
    W dokumencie tym określono również inne szczególne zadania biskupa, a także powinności prezbitera korzystającego z niektórych dawnych form liturgii rzymskiej (por. art. 3‒5). Kongregacja ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów w dokumencie z 4 grudnia 2021 roku podała dalsze wyjaśnienia
    i szczegółowe wskazania w tym względzie.

Opierając się na wyżej wymienionych podstawach prawnych, należy wskazać, iż kapłani Bractwa – działając na terenie diecezji bez zezwolenia Biskupa miejsca – sprawują Mszę świętą ważnie, ale niegodziwie, gdyż czynią to poza ramami dyscypliny kościelnej. Dlatego wszystkim wiernym, którzy są duchowo przywiązani do Mszy świętej według dawnej formy liturgii rzymskiej (czyli do tzw. Mszy trydenckiej), usilnie zalecam uczestnictwo w Mszy świętej w zaaprobowanych i wyznaczonych do tego miejscach, tj.:

  • w kościele pw. świętych Męczenników Jana i Pawła w Katowicach-Dębie – w I i III niedzielę miesiąca o godz. 17:30;
  • w kościele pw. Matki Bożej Bolesnej w Rybniku – w II niedzielę miesiąca o godz. 14:00;
  • w kościele pw. św. Marii Magdaleny w Tychach – w II i IV niedzielę miesiąca o godz. 17:30;
  • w kościele pw. Wniebowzięcia NMP w Wodzisławiu Śląskim – w IV niedzielę miesiąca o godz. 13:00.

Zapewniam, iż we wskazanych lokalizacjach Msza święta wg dawnej formy liturgii rzymskiej jest sprawowana z zachowaniem przepisów kościelnych, w jedności z Ojcem Świętym oraz Biskupem miejsca.

Zgodnie z postanowieniami zawartymi w liście apostolskim Misericordia et misera z 20 listopada 2016 roku kapłani Bractwa ważnie słuchają spowiedzi
i udzielają rozgrzeszenia.

 

Z modlitwą o dar jedności w Kościele katolickim oraz pasterskim błogosławieństwem,

 

ks. Tomasz Wojtal

Kanclerz
Kurii Metropolitalnej

† Adrian Józef Galbas SAC

Arcybiskup
Metropolita Katowicki

 

Katowice, 3 września 2024 roku,
we wspomnienie św. Grzegorza Wielkiego, papieża i doktora Kościoła

VH V-12/24

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
20/07

Standardy

 

PARAFIALNY ZESPÓŁ PREWENCYJNY (osoby zaufania)

ks. Adam

p. Dorota

p. Maria

kontakt:                                  tel. 781-665-581

Stanowisko KEP w sprawie zmian w organizacji lekcji religii
15/06

Stanowisko Konferencji Episkopatu Polski w sprawie zmian w organizacji lekcji religii w szkołach podejmowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej

 

Nauczanie religii w polskiej szkole stanowi wielkie dobro dla dzisiejszego młodego człowieka, które wymaga wspólnej troski ze strony rodziny, Kościoła i państwa. Lekcja religii w szkołach publicznych ma miejsce w 23 krajach Europy i jej obecność jest traktowana jako standard systemów edukacyjnych. W Polsce lekcja religii, wyrzucona przez władze komunistyczne po II wojnie światowej, powróciła do szkół publicznych w 1990 roku, kiedy rozpoczęły się procesy demokratyzacji życia w naszej Ojczyźnie.

Wyrażamy sprzeciw wobec ostatnich decyzji Ministerstwa Edukacji Narodowej odnoszących się do organizacji lekcji religii w szkole.  Apelujemy o uwzględnienie woli rodziców, którzy w zdecydowanej większości posyłają swoje dzieci i młodzież na lekcje religii. W skali całego naszego kraju jest to prawie osiemdziesiąt procent rodziców. Oni mają prawo do lekcji religii na terenie szkoły publicznej, gdyż wynika to z podstawowych praw i wolności człowieka, zagwarantowanych w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i Konkordacie między Stolicą Apostolską i Rzecząpospolitą Polską.

Przypominamy, że wszelkie zmiany odnośnie do organizacji lekcji religii w szkole publicznej winny dokonywać się zawsze zgodnie z obowiązującym prawem i w porozumieniu z Kościołami oraz związkami wyznaniowymi. W rozmowach podejmowanych z Ministerstwem Edukacji Narodowej konieczne jest wypracowanie wspólnego porozumienia wymaganego przez prawo. Porozumienie zakłada zawsze zgodę na wspólnie wypracowane stanowisko.

Zachęcamy wszystkich wiernych, aby podejmować działania ukazujące wartość lekcji religii w szkole. Szczególnie prosimy katolickich rodziców, aby odważnie zabierali głos w tej sprawie. Apelujemy także do mediów katolickich, ruchów i wspólnot religijnych, aby podejmowali podobne działania.

Należy zauważyć, że nauczanie religii katolickiej i innych wyznań wspiera wychowawczą rolę szkoły. Nauczanie religii w szkole stanowi integralną część wychowania człowieka w jego sferze intelektualnej, moralnej i duchowej. Treści przekazywane na lekcji religii uczą budowania relacji osobowych, wrażliwości serca, postawy braterstwa, wzajemnego szacunku i dialogu z przedstawicielami różnych nacji, religii i światopoglądów, kształtują postawy oparte na sprawiedliwości i solidarności społecznej, wskazują na wielką godność każdego człowieka, konieczność niesienia pomocy potrzebującym i dbanie o dobro wspólne. Wychowują do troski o stworzony świat i jego piękno. Lekcja religii wspiera rodzinę i szkołę w różnych kryzysach psychicznych doświadczanych przez uczniów, jest dla nich pomocą w przeciwdziałaniu przemocy, agresji i profilaktyce uzależnień.

Lekcja religii ma też bardzo ważne znaczenie kulturowe. Przekaz wiedzy na temat chrześcijaństwa jest konieczny do rozumienia europejskiej i polskiej kultury a także kultury wielu krajów na wszystkich kontynentach. Świadectwo ponad 1050-letniej tradycji chrześcijaństwa w Polsce pokazuje, jak wiara kształtowała nasze dzieje i pozwalała narodowi przetrwać najtragiczniejsze wydarzenia historii. Trzeba mówić o zbudowanych na wierze wielkich dziełach naszych rodaków, wieszczów i bohaterów, uczonych i świętych, ludzi nauki, kultury i sztuki.

Dziękujemy wszystkim nauczycielom religii za ich ofiarną i pełną poświęcenia pracę w szkole. Drodzy nauczyciele religii, chcemy Wam powiedzieć, że jesteśmy z Wami! Podzielamy Wasze troski i obawy. Nie zapominamy o Was w rozmowach z władzami państwowymi. Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w dzieło lekcji religii w szkole. Dziękujemy władzom oświatowym i dyrekcjom szkół, duszpasterzom, rodzicom i wszystkim, którzy podejmują odpowiedzialnie trud wychowania młodego pokolenia.

Podpisali pasterze Kościoła katolickiego w Polsce obecni na 398. Zebraniu Plenarnym Konferencji Episkopatu Polski.

 

 

Warszawa, 12 czerwca 2024 roku

 

 

 

Za zgodność:

 

Bp Marek G. Marczak

Sekretarz Generalny

Konferencji Episkopatu Polski

List Konferencji Episkopatu Polski w sprawie ochrony życia
15/06

LIST KONFERENCJI EPISKOPATU POLSKI W SPRAWIE OCHRONY ŻYCIA

 

Umiłowani Siostry i Bracia!

Fragment Ewangelii św. Marka na dzisiejszą jedenastą niedzielę zwykłą, pozostawia nam przesłanie o królestwie Bożym, które Bóg „wsiewa” w ziemię ludzkiego serca. Teksty liturgiczne wyjaśniają, że jest to „królestwo prawdy i życia, królestwo świętości i łaski, królestwo sprawiedliwości, miłości i pokoju”. W przypowieści o ziarnku gorczycy dostrzegamy troskę Boga o życie ludzkie, o godne i właściwe warunki jego rozwoju
i wzrostu, a wreszcie, o jego zbawienie. Bóg Wszechmogący jest Dawcą Życia, przez co jest obecny w poczęciu i życiu każdego człowieka. Życie nowej, unikalnej osoby ludzkiej, rozpoczyna się od poczęcia, czyli połączenia komórek matki i ojca. Od tego momentu każdy człowiek powinien mieć zapewnione pełne prawo do ochrony życia.

„Nie może istnieć prawdziwa demokracja, jeżeli nie uznaje się godności każdego człowieka i nie szanuje jego praw”- przypominał św. Jan Paweł II w encyklice Evangelium vitae (nr 101). Prawa każdego człowieka do życia chroni Powszechna Deklaracja Praw Człowieka, Karta Praw Podstawowych UE oraz Konstytucja RP i zapisy ustawowe. Jest to elementarna zasada wpisana w naturę człowieka, której nie wolno naruszać. „Należy zatem stwierdzić z całą mocą i jasnością, nawet w naszych czasach, że obrona rodzącego się życia jest ściśle związana z obroną jakiegokolwiek prawa człowieka. Zakłada ona przekonanie, że każda ludzka istota jest zawsze święta i nienaruszalna w jakiejkolwiek sytuacji i w każdej fazie swego rozwoju” (Deklaracja Dykasterii Nauki Wiary Dignitas infinita, 91).

Obecnie jesteśmy świadkami narastającej presji zmiany prawnej ochrony ludzkiego życia w kierunku legalizacji zabijania dziecka w łonie matki. Jest to bardzo niepokojące
i niezwykle groźne, dla bezpieczeństwa publicznego. Każdy człowiek dobrej woli powinien się temu sprzeciwiać. Życie bowiem, jako wartość naczelna każdego człowieka
i fundamentalny element dobra wspólnego, jest dobrem podstawowym, górującym nad indywidualną wolnością innych. Nikt więc, w imię osobistej wolności, nie ma prawa decydować o życiu drugiego człowieka.

„Kościół nie przestaje przypominać, że godność każdej istoty ludzkiej ma charakter istotowy i obowiązuje od poczęcia do naturalnej śmierci” (Dignitas infinita, 47).
„Nie zabijaj” i „chroń ludzkie życie' – to podstawowe zasady, którymi powinien się kierować każdy człowiek prawego sumienia. Wbrew dość powszechnej narracji, nie są one wyrazem przekonań wynikających tylko z wiary chrześcijańskiej, ale płyną ze zrozumienia samej ludzkiej natury.

Wartym podkreślenia jest, jak wielkie znaczenie dla ochrony poczynającego się życia ma kochająca się rodzina, zbudowana na trwałym małżeństwie rodziców, stanowiąca „sanktuarium życia” oraz podstawową komórkę społeczną. „Tak więc mężczyzna i kobieta zjednoczeni w małżeństwie zostają włączeni w Boże dzieło: poprzez akt zrodzenia – dar Boży zostaje przyjęty i nowe życie otwiera się na przyszłość” (Evangelium vitae, 43). Tymczasem zabójstwo dziecka poczętego powoduje poważne cierpienie psychofizyczne
i duchowe, prowadząc często do rozbicia rodziny.  

Wyrażamy wielki szacunek i uznanie dla matek, które z miłością służą życiu i chronią swoje dzieci nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Świadczą one o tym, że radość, piękno
i wielkość miłości macierzyńskiej wyrażają się w nieprzemijającej trosce o dobro dzieci niezależnie od okoliczności.

Zwracamy się także do ojców, których rolą jest ochrona rodziny, a zwłaszcza kobiet
w stanie błogosławionym oraz ich dzieci. Wasze pełne miłości zaangażowanie na rzecz obrony najbardziej bezbronnych, potrzebujących szczególnego wsparcia,
jest niezastąpione. Tym bardziej więc dzisiaj nie wolno wam dystansować się
od zaangażowania w prawną ochronę ludzkiego  życia.

Zdarza się jednak, że brzemienna matka znajduje się w bardzo trudnej sytuacji i potrzebuje specjalistycznej pomocy. Kościół, organizacje pozarządowe i lokalne instytucje niosą
ją prowadząc m.in. Domy Samotnej Matki czy Okna Życia, zapewniając wsparcie materialne, prawne i psychologiczne. Tej pomocy nie może nigdy zabraknąć również ze strony państwa. Wszyscy jesteśmy do niej zobowiązani.

Troska o życie wyraża się także przez to, że nie wolno zmuszać lekarzy, personelu medycznego i farmaceutów do angażowania się w proceder zabijania dzieci w okresie prenatalnym czy też osób starych i chorych. Takie działania łamią podstawowe prawo
do zachowania klauzuli sumienia. 

Jako pasterze Kościoła katolickiego w Polsce, a jednocześnie obywatele naszego kraju, mamy prawo i obowiązek przypomnieć – zarówno wiernym Kościoła katolickiego,
jak i wszystkim ludziom dobrej woli – że jesteśmy zobowiązani do szacunku wobec człowieka, zwłaszcza wobec najsłabszych i bezbronnych. Szczególna odpowiedzialność za ich życie spoczywa na tych, którym na mocy mandatu społecznego została powierzona troska o dobro wspólne.

Papież Franciszek zwrócił się ostatnio do nas Polaków: „Niech Polska będzie ziemią, która chroni życie w każdym jego momencie, od chwili, gdy pojawia się w łonie matki, aż do jego naturalnego kresu. Nie zapominajcie, że nikt nie jest panem życia, czy to swojego, czy też innych. Z serca wam błogosławię!” (Franciszek, Słowa do Polaków w czasie audiencji ogólnej, 20 marca 2024 r.).

Dziękując każdemu, kto w różnych wymiarach życia osobistego i publicznego służy życiu i prawdzie, w Imię Chrystusa prosimy Was o wytrwałą i ofiarną obronę Ewangelii życia. Włączmy się wszyscy do wielkiej modlitwy w tej intencji, dziś zanoszonej
za wstawiennictwem Świętej Bożej Rodzicielki Maryi, słowami św. Jana Pawła II (Evangelium vitae, 105)

 

O Maryjo, jutrzenko nowego świata, Matko żyjących, Tobie zawierzamy sprawę życia:

spójrz, o Matko, na niezliczone rzesze dzieci, którym nie pozwala się przyjść na świat,

ubogich, którzy zmagają się z trudnościami życia,

mężczyzn i kobiet — ofiary nieludzkiej przemocy,

starców i chorych zabitych przez obojętność albo fałszywą litość.

Spraw, aby wszyscy wierzący w Twojego Syna potrafili otwarcie i z miłością głosić

ludziom naszej epoki Ewangelię życia.

Wyjednaj im łaskę przyjęcia jej jako zawsze nowego daru,

radość wysławiania jej z wdzięcznością w całym życiu

oraz odwagę czynnego i wytrwałego świadczenia o niej,

aby mogli budować, wraz z wszystkimi ludźmi dobrej woli,

cywilizację prawdy i miłości na cześć i chwałę Boga Stwórcy, który miłuje życie.

 

Podpisali pasterze Kościoła katolickiego w Polsce obecni na 398. Zebraniu Plenarnym Konferencji Episkopatu Polski w Warszawie, w  dniu 10 czerwca 2024 r.

POMÓŻ RODZINOM LIBAŃSKIM
28/04

 

 

                                                                                                                        

„Sytuacja w kraju stale się pogarsza, ale cóż możemy zrobić”
Rodzina Antoinette nie głoduje dzięki programowi
Antoinette pracuje w szpitalu, zajmuje się osobami starszymi. Ma kochającą się rodzinę. Dwóch synów mąż codziennie zawozi do szkoły specjalnej, dla dzieci z trudnościami w nauce. Ogromnym problemem jest szalejąca drożyzna – w ciągu roku produkty żywnościowe podrożały o 300%, nawet te podstawowe, jak soczewica. Rodzinie trudno jest teraz związać koniec z końcem, bo mąż Antoinette stracił pracę. Dzięki programowi Antoinette może kupić podstawową żywność. Wszyscy są bardzo wdzięczni za otrzymaną pomoc.

 

 

 

Do skarbony po lewej stronie przedsionka kościoła można składać ofiary na cel wsparcia rodzin w Libanie w ramach programu Caritas Polska Rodzina Rodzinie. To największy pomocowy program realizowany za granicą. W Libanie pensja minimalna jest jedną z najniższych na świecie (średnie zarobki rodziny wynoszą 75-375 dolarów miesięcznie, zależnie od ilu domowników pracuje), a napływający migranci psują rynek pracy (szacuje się, że wśród ludzi młodych bezrobocie oscyluje na poziomie ok 49%, a ponad 10 % libańskich dzieci z powodów ekonomicznych nie chodzi do szkoły). Koszty życia w tym kraju(dane z 2023r.):

  • podstawowy koszyk żywnościowy– ok. 500 zł,
  • miesięczny koszt pieluch dla dzieckawynosi ok. 400 zł,
  • 350 złw Libanie - to koszt miesięczny mleka w proszku dla dziecka,
  • miesięcznykoszt prądu z generatora to koszt ok. 300 zł,
  • koszt wynajęcia mieszkania– ok. 1200 zł,
  • miesięczny koszt leków wynosi 350 - 600 zł.
Sytuacja humanitarna w Libanie
Kryzys gospodarczy, wysoka inflacja i rosnące ceny paliw to codzienność mieszkańców Libanu. Sytuację pogorszył konflikt na Ukrainie, który przede wszystkim pogłębił problemy z dostępem do energii elektrycznej.
49 %
młodych Libańczyków pozostaje bez pracy
50 
to pensja minimalna w Libanie i jest ona jedną z najniższych na świecie
80 %
gospodarstw domowych ma problemy z zaspokojeniem podstawowych potrzeb
2000 %
o tyle wzrósł koszt produktów w podstawowym
koszyku żywnościowym od października 2019 r.
2 mln
tylu mieszkańców Libanu jest zagrożonych głodem, każdy dzień to walka o jakikolwiek posiłek
28 %
libańskich rodzin nie stać na opłatę rachunków za prąd

Zachęcamy do wsparcia rodzin libańskich!

SPECJALNY NUMER 'DOBRYCH NOWIN' O ŚW. JANIE PAWLE II
02/04

NIE DLA IN VITRO, TAK DLA NAPROTECHNOLOGII
18/12

Z BOŻĄ I LUDZKĄ POMOCĄ REMONTUJEMY WNĘTRZE NASZEGO KOŚCIOŁA
25/07

Nasza parafia prosi o ofiary wszystkich ludzi dobrej woli, by nasza świątynia mogła zmienić swój wygląd z obecnego

 

 

na przyszły

 

 

MODLIMY SIĘ ZA DOBRODZIEJÓW REMONTU

 

Remont naszego parafialnego kościoła to nasze wspólne dzieło, które czynimy na chwałę Bożą. To także czas, w którym w sposób szczególny jednoczymy się, umacniamy więzi naszej parafialnej rodziny oraz uwrażliwiamy się na wzajemną pomoc i życzliwość. Zdajemy sobie sprawę z tego, że rewitalizacja naszego kościoła to wyzwanie, aby 122-letni obiekt sakralny, jeden z najstarszych w Katowicach, powrócił do swojej świetności i był naszą chlubą i dumą w regionie i Ojczyźnie.

Dziękujemy za wszelkie wsparcie – to duchowe oraz to materialne. Naszą wdzięczność wyrażamy życzliwą pamięcią oraz wytrwałą modlitwą.

Za wszystkich Dobrodziejów i Ofiarodawców na rzecz remontu naszej świątyni z wdzięcznością modliy się przez cały okres prac w sposób szczególny:

- w każdą środę po Mszach świętych, w trakcie Nowenny do Matki Bożej Nieustającej Pomocy.

- w III niedzielę miesiąca na Mszy świętej (intencja mszalna)

- w codziennej modlitwie różańcowej Koła Żywego Różańca polecają intencje osób wspomagających remont oraz ich rodziny.

Czy możesz nam jeszcze pomóc?

 Tak, jesteś nam potrzebny!

MASZ DOBRE SERCE!!!

 Prosimy, wesprzyj nasze prace…

JAK MOŻESZ NAM POMÓC?

POPRZEZ MODLITWĘ

FINANSOWO:

  1. Przekazując dobrowolne wpłaty na konto parafii

Bank Pekao Oddział w Katowicach

38 1240 4227 1111 0000 4842 6864

 

lub przez usługę CashBill S.A. na anszej stronie internetowej (zakładka 'ofiara na parafię')

  1. BĘDĄC WOLONTARIUSZEM REMONTU: Zachęcając swoich znajomych, rodzinę oraz inne osoby oraz firmy, aby zechcieli wesprzeć nasze prace modlitwą oraz finansowo.


DZIĘKUJEMY!

„Radosnego dawcę miłuje Bóg.”

(por. 2 Kor 9, 7)

 

Informujemy jednocześnie, że na skutek niedawnej inflacji łączny koszt remontu wzrósł o ponad 400 000 PLN.

 

Stan zbiórki na remont kościoła:                                                  45 955,81 PLN            

Brakująca kwota:                                                                         1 577 784,00 PLN

Poniesione wydatki na remont:                                              1 354 686,00 PLN

 

W zakończonym I etapie w obrębie prezbiterium wykonano następujące prace:

- wykonanie przebudowy wewnętrznych stalowych ściągów,
- wykonanie nowych instalacji (elektryczna, nagłośnieniowa, mikrofonowa, sygnalizacji PPOŻ, monitoringu CCTV, alarmowa),
- przebudowa zewnętrznych stalowych ściągów w rejonie prezbiterium,
- remont wątku ceglanego elewacji zewnętrznej w rejonie wykonywanych prac przebudowy stalowych ściągów, w granicach podziału architektonicznego,

- remont ścian oraz odświeżające malowanie powierzchni ścian prezbiterium z uwzględnieniem tęczy zamykającej część prezbiterialną,

- zakup i instalacja nowych głośników w przestrzeni prezbiterium,

- zakup i instalacja nowych drzwi do pomieszczeń będących w przyszłości nową zakrystią i kaplicą dziennej adoracji Najśw. Sakramentu.

 

W drugim etapie realizowanym w roku 2023 wykonano następujące prace:

- wykonanie przebudowy wewnętrznych stalowych ściągów w rejonie transeptu,
- wykucie bruzd dla instalacji w pozostałej części kościoła,
- przebudowa zewnętrznych stalowych ściągów w rejonie transeptu,
- remont wątku ceglanego elewacji zewnętrznej w rejonie wykonywanych prac przebudowy stalowych ściągów.

 

W kwietniu 2024r. rozpoczęliśmy następujące prace:

- wykonanie przebudowy wewnętrznych stalowych ściągów w zachodniej części kościoła,
- położenie nowych instalacji w bruzdach wykutych w zachodniej części kościoła,
- przebudowa zewnętrznych stalowych ściągów w zachodniej części kościoła,
- remont wątku ceglanego elewacji zewnętrznej w rejonie wykonywanych prac przebudowy stalowych ściągów,

- malowanie połowy przestrzeni zachodniej części transeptu kościoła.

 

 

Linki

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Parafia św. Jana i Pawła Męczenników w Katowicach, siedziba: Katowice, Chorzowska 160.